ADOS-II Шкала спостереження та діагностики аутизму

ADOS-II Шкала Спостереження для Діагностики Аутизму є «золотим стандартом» для оцінки та діагностики аутизму та загального розладу розвитку у різних вікових груп, рівнів розвитку та мовних навичок.

Ця напівструктурована методика може бути використана для діагностики практично кожного, хто має підозру на аутизм або страждає цим розладом: від дитячого до дорослого віку, від дітей, що не говорять, до дорослих, що вільно говорять.

Методика ADOS-II складається з різних заходів, які дозволяють спостерігати соціальну та комунікативну поведінку, пов’язану з діагнозом загального розладу розвитку. Ці заходи забезпечують цікаві, нормативні умови, у яких може відбуватися взаємодія.

Як відбувається діагностика?

Діагностика відбувається у присутності батьків. З маленькими дітьми (незалежно від рівня мовного розвитку) психолог ініціює ігрову взаємодію, досліджує якість спілкування, рівень залученості, вміння здійснювати повсякденні, звичайні дії. Будь-яка активність, яку пропонує методика, дозволяє виявити ті особливості поведінки, які притаманні аутистичному спектру.

При цьому фіксуються дані за такими параметрами:

Мова та комунікація:

Мова – кількість слів, речень, інтонація, ехолалії;

Спроби привернути увагу;

Стереотипні слова чи речення;

Діалог;

Вказування пальцем;

Жести

Соціальна взаємодія:

Погляд у вічі;

Реакція на ім’я;

Вираз обличчя;

Спільні дії.

Якість соціальної ініціативи:

Взаємність;

Ігри – функціональні, символічні та такі, що включають уяву;

Різноподібна гра дитини, її якість;

Є гра «навмисно»;

Якість уяви.

Стереотипна поведінка та обмежені сфери інтересу:

Сенсорні відчуття;

Самостімуляція;

Повторювані дії;

Агресія та самоагресія.

Після діагностики проводиться підрахунок за виставленими балами та дається загальний висновок відповідно до міжнародного стандарту. Загальна тривалість зустрічі 60 хвилин.